ÚJ! A közösségi irodák IT kihívásai 

2019.03.26

megosztás-hatékonyság-flexibilitás-kooperáció

                             Szerző: TCI        Olvasási idő: 4 perc


Nem csak a világ nagyvárosaiban, Berlinben, Amszterdamban, vagy Londoban, de Budapesten és egyes vidéki nagyvárosokban is gombamód szaporodnak a közösségi irodák. Ezen munkahelyek IT-infrastruktrájáról azonban már kevesebb szó esik - a "Coworking Europe Amsterdam 2018" ezt a témát vette górcső alá.

Ha coworking irodáról beszélünk, biztosan előbb gondolunk egy kellemes teakonyhára modern kávéfőzőgéppel, esetleg sörcsappal, mint a helyi IT-infrastruktúrára. Lássuk, miben különböznek egy közösség iroda IT-kihívásai egy klasszikus vállalatétól, és szükséges-e a coworking irodát üzemeltetőknek saját IT-személyzetről gondoskodniuk.

Egy közösségi iroda informatika igényei természetesen nagyban különböznek egy vállalatétól, de korántsem tartogatnak kevesebb kihívást. A coworking irodát leginkább olyan vállalattal hasonlíthatjuk össze, amely 100% BYOD-stratégiát követ. (A mozaikszó a "Bring Your Own Device" - azaz a "hozd a saját eszközödet" kifejezésből ered.) Nehezítő körülményként számolni kell azzal is, hogy a felhasználók személye sűrűn változik, a helyi informatikára vonatkozó szabályozások érvényesítése pedig ezáltal szinte lehetetlenné válik. Míg a vállalatok menedzserei esetleg épp az optimális időgazdálkodással vannak elfoglalva, egy coworking iroda rendszergazdája azon dolgozik, hogy a felhasználó minden erőforráshoz minden időben megfelelően hozzáférjen - gondoljunk csak egy konferenciaterem használatára rendezvény esetén.

A Coworking rendszer

A fentiek ellenére alig találunk olyan coworking irodát, amelyben IT személyzetet alkalmaznak. A jelenség egyik oka lehet, hogy időközben felhőalapú szolgáltatások széles kínálata vált elérhetővé, ezek pedig a coworking irodák közel teljes igényét lefedik.

A tavalyi "Coworking Europe" konferencián 2018. őszén közel 500 résztvevő - köztük számos neves coworking iroda üzemeltető - keresett új megoldásokat az IT-üzemeltetésre. Egy pódiumbeszélgetés keretei között keresték a legjobb technológiai megoldást a tárhelyüzemeltetés automatizálására a közösségi szektorban.

A beszélgetés résztvevői - úgymint Rick Voogt (Clay), Gilbert Hödl (Tapkey), Stefan Scheuerle (Sensorberg), Saurabh Mohal (Néxudus), Jacob Dalhoff (MatchOffice) és Christoph Hammer (ezeep) - a téma jeles szakértői egyeztettek a coworking irodák IT menedzsment szekciójában.

IT helyett Felhő

A panelbeszélgetésben közmegegyezés mutatkozott abban a tekintetben, hogy a közösségi irodáknak nincs szükségük saját IT személyzetre, sokkal inkább személyre szabott ajánlatokra a felhő alapú szolgáltatások tekintetében. A coworking irodák palettájukon mintegy automatikusan kínálják a mindenkori speciális know-how-jukat az egyes felhasználóknak. Ezek a szolgáltatások azonban természetesen nem ingyenesek, - ugyanúgy kalkulálni szükséges velük, mint a folyóvízzel, árammal vagy a bérleti díjjal.

Egy jól működő, progresszív IT-infrastruktúra azonban akár a legfontosabb megkülönböztető jegye is lehet a piacon egy coworking irodának.

A Nexudus és az ezeep például különféle szolgáltatásait egy platformra integrálja. Így a Néxudus regisztrált ügyfelei automatikus hozzáférést élveznek a nyomtatóállomásokhoz, a nyomtatott oldalak pedig automatikusan feltüntetésre kerülnek a számlán. Ehhez hasonló a Tapkey, Clay és Sensorberg integrációs rendszere is, melynek használata során a megfelelő platform kiválasztását követően IT-környezetünk kvázi automatikusan konfigurál a választott helyhez.

Coworking és az adatvédelem

Az adatvédelem témája sem maradt el a beszélgetés során, hiszen a coworking irodák egy sor személyes adatot kezelnek, melyek a 2018-ban életbe lépett adatvédelmi EU rendelet (GDPR) nyomán új megvilágításba kerülnek. A közösségi irodák üzemeltetőinek tehát saját személyzetüket kell adatvédelmi irányelveiknek megfelelően képezniük, - avagy, megtanítani, miként járjanak el tagjaik személyes adataival. Egy ilyen jellegű workshop az ügyfelek, a felhasználók számára is csak pozitív felhanggal zárulhat, - segítheti a személyes adatvédelem témájának megismerését, megértését.

Fontos, hogy az IT -menedzsmentszolgáltató kiválasztásánál is figyelmesen járjunk el az adatvédelem témájában. A mindenkori partnerrel szerződéskiegészítést szükséges aláírnunk a személyes adatok kezelését, feldolgozását illetően.

Coworking iroda - új lehetőség a vállalatok számára

Profitálhatnak a vállalatok a coworking irodák használatával? Igen, hiszen a közösségi irodákat, a jövő munkahelyeit naponta használják világszerte. Dinamikus térhasználat, team-eken átívelő kommunikáció, projekt-csoportok együttműködése... vállalatok ezrei törekednek mindezek megvalósítására. A könnyedség, melyet a coworking irodák IT infrastruktúrája kínál, még motiváló környezetet is adhat a munkavállalónak. Az infrastruktúra megnyitásával, - például azon munkavállalók esetében, akik időnként home office formában dolgoznak - növekedhet a kollégák teljesítménye. Egyes vállalatok már ma is komplett részlegeket szerveznek ki közösségi irodákban történő munkavégzésre - következő lépés az eddigi tapasztalatok felhasználása és az előremutató megoldások átültetése.


Hasznosnak találta? Olvassa rendszeresen további friss tartalmainkat a Watchdog Blogon, vagy ajánlja ismerősének!


Segítségre van szüksége cége adatvédelmi megfelelőségét illetően? Az alábbi gombra kattintva kapcsolatba léphet velünk!

TC Informatika - Biztonságos IT megoldások
www.tci.hu
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el